Anna Woltz schrijft boek over orkaan Sandy

Drie maanden woonde Anna Woltz in New York. Na twee maanden raasde orkaan Sandy over de stad en zorgde voor uitval van stroom en water in grote delen van de stad. Ook Anna Woltz zat vier dagen zonder electriciteit en verwarming.

Ze kwam naar New York om te leven, te genieten en een verhaal voor haar volgende boek te vinden. Twee maanden lang wist ze niet welk verhaal ze moest kiezen om over te schrijven, toen kwam de orkaan. Ze dacht niet meer aan haar boek.

´Maar zodra er weer licht was, en mijn kamer weer warm was, begon ik wél te denken over mijn boek. Waar kon ik eigenlijk beter over schrijven dan over Sandy? Ik had de orkaan zelf meegemaakt. Een prachtig verhaal had mij bijna omver geblazen. Daar moest ik gebruik van maken.
En dat doe ik dus. Mijn volgende boek zal over Sandy gaan.´

Dit schrijft Anna Woltz op het weblog van de kinderboekensite Villa Kakelbont. Lees het hele bericht.

[Bron: Leesplein]

Geef een reactie

