Inloggen in Cabrio mét paswoord

Om de eigen gegevens op Cabrio te bekijken, uitleentermijnen te verlengen of materialen te reserveren, moest vroeger ingelogd worden met de combinatie “Rijksregisternummer* + geboortedatum”. Aangezien de geboortedatum ook al in het rijksregisternummer verwerkt zit, was dit dubbelop. Wie dat wil, kan de combinatie vanaf vandaag (1/7/11) vervangen door de veiligere combinatie “Rijksregisternummer* + paswoord”.

Klik op “Help” op het inlogscherm voor meer info over de omschakeling.

*smartcardnummer voor wie over een smartcard beschikt.

6 Responses to Inloggen in Cabrio mét paswoord

  1. Maria Willems schreef:

    Beste,

    graag zou ik mijn boek verlengen (P.Claudel, het kleine meisje van meneer Linh).
    Ik ben lid sedert 20-06-2011. Op welke wijze ga ik tewerk?

    Met vriendelijke groeten,
    Mieke

    • Saar schreef:

      Om uw materialen te verlengen surft u naar het startscherm van de online catalogus Cabrio: http://www.brugge.be/cabrio. Rechts bovenaan klikt u op ‘Mijn gegevens & verlengen’. Tik daarna uw rijksregisternummer en geboortedatum in om in te loggen. Indien u dit wenst kunt u zelf een nieuw paswoord aanmaken. Wanneer u bent ingelogd kunt u uw materialen verlengen.

  2. Herman Gevaert schreef:

    Ik wijzigde mijn paswoord, maar dan mag je mijn geboortedatum niet meer vragen en uitsluitend mijn paswoord.

    • Saar schreef:

      Na het wijzigen van uw paswoord zal inderdaad enkel het paswoord worden gevraagd en niet meer de geboortedatum.

  3. Dominiek Huys schreef:

    Dat was inderdaad dubbelop. Bovendien vind ik, als men ingelogd is, geen enkele knop om uit te loggen, dit lijkt me ook niet zo veilig, tenzij ik natuurlijk niet goed keek en een dergelijke “uitlogknop” wel voorhanden is.

Geef een reactie

