25 gratis e-meesterwerken

Vijfentwintig Nederlandstalige literaire werken kunnen dankzij de Openbare Bibliotheek van Nederland, de Digitale Bibliotheek voor de Nederlandse Letteren en het Letterkundig Museum in Den Haag gratis online gelezen worden. Het gaat om werken van bekende schrijvers als Cyriel Buysse, Hendrik Conscience en Guido Gezelle, schrijvers die al langer dan 70 jaar geleden gestorven zijn zodat de auteursrechten op hun boeken vervallen zijn.

U kan de boeken gemakkelijk online raadplegen via bovenstaande link. In eerste instantie krijgt u 17 titels te zien. Rechtsbovenaan de resultatenlijst wordt u geattendeerd op 11 andere titels die in onze Erfgoedcollectie steken.
Bij elke titelbeschrijving is een link (“E-book via http://www.bibliotheek.nl”) opgenomen die u naar de online versie van het betreffende boek leidt.

One Response to 25 gratis e-meesterwerken

  1. Derous Samuel schreef:

    Dit is inderdaad geweldig… Persoonlijk vind ik het altijd een beetje spijtig dat er precies zoveel meesterwerken (persoonlijk ligt mijn interesse dan vooral op poëzie), niet in vol ornaat op het internet te vinden zijn, dit lijkt anders te zijn op het gebied van de Engelse taal; maar misschien zoek ik gewoon niet goed. Ook omdat ik uiteraard niet de financiële middelen bezit om dat allemaal te bekostigen… (Soms vraag ik me af wat voorouders van me deden toen er nog geen bibliotheek bestonden).
    Enorm leuk te merken dat er niettemin toch veel werk wordt verzet!

Geef een reactie

