Hoofdbibliotheek Biekorf: OPNIEUW OPEN vanaf 11/1/11

Na een sluitingsperiode wegens herinrichtingswerken opent Hoofdbibliotheek Biekorf zoals gepland opnieuw de deuren op 11 januari 2011. We houden u graag in spanning over wat er allemaal veranderd is, maar verklappen u nu al dat het een bezoekje meer dan waard zal zijn!

Wie vanaf nu een pc met toegang tot internet reserveert, doet dit vanaf nu ook opnieuw in Hoofdbibliotheek Biekorf. Reserveren kan nu al voor de periode vanaf 11/1/11.

6 Responses to Hoofdbibliotheek Biekorf: OPNIEUW OPEN vanaf 11/1/11

  1. Mockba schreef:

    Dit is natuurlijk een schitterende realisatie, hoewel ik voor mezelf toch meer hield van die warme overwegend bruine tinten. Het doet allemaal wel wat koel aan. Het is niet meer echt “thuiskomen”. Maar goed, alles went.

    Chapeau voor alle medewerkers. Achter de schermen is een ongelooflijke inspanning geleverd, dat voel je zo aan en ik kan dit wel erg waarderen.

    Het meer uitgebreide Cabrio aanbod (korte inhoud van het boek, verwijzingen naar bestsellers, bekroond, websites enz…) helpen je op weg om te kiezen maar toch moet je je ervan actief bedienen vooraleer je naar de bibliotheek gaat om nu precies te weten waar je een boek kan vinden. Ik liep dan ook te zoeken waar ik het logischerwijze moest kunnen vinden, maar niet vond, gezien de gemaakte opdelingen.
    Heb dan ook meermaals beroep moeten doen op de overigens heel vriendelijke en bereidwillige medewerkers.
    Ik kijk ook uit naar het ogenblik wanneer het muziekaanbod onder Cabrio/My Discoveries wordt opgenomen !!

    My Discoveries is een absoluut pluspunt als…. concept maar om de haverklap moet je terug inloggen waardoor je zeker onvoldoende tijd krijgt om boeken die je mogelijks interesseren te bewaren in je lijstjes. Laat staan een kleine persoonlijke recensie te schrijven, dat is wel een kleine ramp. Je kunt voortdurend herbeginnen als je niet rap genoeg “saved” en je bent natuurlijk je ingetypte tekst tegen dan al kwijt. Niet leuk.
    Hieraan kan zeker nog wel gewerkt worden (langere inlogtijd).

  2. Rudy schreef:

    Hoofdbibliotheek Biekorf is zeer mooi en groter.
    Proficiat aan allen die daar aan meegewerkt hebben.

    • Marleen Brutyn schreef:

      Ik ben niet tevreden. Het interieur is voor mij te druk, met al die kleuren dooreen. De vestiaire is weg en de kasten ter vervanging van die vestiaire zijn er nog niet. Ik mocht mijn fietstas waarmee ik van mijn werk kwam niet achter een balie zetten, waardoor ik niet alle vernieuwingen op mijn gemak kon bekijken. En zeggen dat ik er vroeger naast lectuur ook zo’n rustig gevoel had.

      Met alle kleuren dooreen, bedoel ik het geheel. Er is voor het grootste stuk van de bib gekozen voor paars, fuschia, wit en zwart. Kleuren die ik op zich graag zie, behalve dan dat ik een afkeer heb van zwarte meubelen. Maar daar zijn uiter…aard ook de boeken waarvan de kaften allerlei kleuren hebben en de muur in beige, bruine tinten, en de rode rekken die er nog staan, waardoor ik hier liever beige, bruin en geel en wit gezien had in de vloerbekleding en de meubelen. Het groen in de jeugdafdeling zie ik al liever bij het kleur van de muur.

  3. Eddy Vanelslander schreef:

    Hallo BiB Chef’s. Nu de aankoopprijs van DVD’s een flink stuk zijn gedaald, pas ook de verhuurprijs van DVD’s aan. Daardoor zal zeker het aantal uitleningen sterk stijgen. En hierbij is iedereen tevreden. De BiB bezoeker en de filmaankoper. Nu blijven veel films onverhuurd in de rekken staan. Dank.

    • dieter schreef:

      ik denk dat u een tevreden man zal zijn in de vernieuwde bib…

    • Rudy schreef:

      Ik denk dat u zeer tevreden mag zijn, dat de CD en de DVD nu gratis te ontlenen zijn. En je mag 5 DVD ontlenen voor 2 weken.

Geef een reactie

